Megosztás

|

Magyar-Termekek.hu Blog_

A magyar-termekek.hu blogja. Hírek, információk hazai gyártókról, az itthoni, illetve a külföldi piacokon kapható magyar termékekről. Megírjuk, hogy mit, miért, s miért nem ajánlunk a vásárlóknak.

Honlapunk: magyar-termekek.hu

Facebook: facebook.com/magyartermekek
Twitter: twitter.com/magyartermekek
YouTube: youtube.com/magyartermekek

E-mail: info@magyar-termekek.hu

„Válaszd a Hazait! Válaszd a jövőt!”

Facebook

A mi Magyarországunk, a mi Spar-unk? (I.)

2012.02.26. 12:53 Stef1


Mostani – és következő – bejegyzésünkben a SPAR csoportról szeretnénk röviden értekezni. Mint ismeretes, mi alapvetően a magyar termékek népszerűsítéséért dolgozunk, azonban ezzel összefüggésben a hazai tulajdonú üzletláncok (CBA, Coop, Reál, G'Roby) mellett is „letesszük a garast”.

Egyszerűen azért, mert tapasztalataink szerint a magyar kereskedő több magyar beszállítóval dolgozik, és általában nem kezeli hátrányosan a magyar termékeket. Ellentétben a külföldi láncokkal, illetve hiper-szupermarketekkel. A SPAR üzletekkel aztán különösen gond van ezen a területen.

 

 


Ezért is igen sok ideje érett már ennek a bejegyzésnek a megírása, mondhatnánk azt is, hogy itt volt már az ideje…

A holland tulajdonú vállalatcsoporton belül a magyarországi SPAR szerkezeti szempontból a svájci központú ASPIAG részét képezi. (Az Austria SPAR International AG foglalja magában az észak-olasz, a szlovén, a cseh, a horvát, a magyar és természetesen az osztrák leányvállalatokat. A „DeSpar” csoport egyébként jelen van Európa 22 országában, 6 afrikai országban, Ausztráliában, és több ázsiai országban, például Kínában és Vietnámban is.)

A multinacionális vállalat már évekkel ezelőtt felismerte, hogy napról napra fontosabbak lesznek a hazai piacon a magyar termékek. (Ezért is tűntetik fel honlapjukon, a spar.hu-n több helyen is a következő mondatot: „A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. lokális stratégiát követ – a vállalat a helyi viszonyokra összpontosít, a vásárlóknak döntően magyar árut biztosítva.”)

Ennek megfelelően kezdték alakítani marketingpolitikájukat. Nem is sikertelenül. 2009 novemberében a Spar Magyarország Kft. "Az év magyar árukért elkötelezett kereskedőjének" díját kapta.

2010 februárjában pedig elindult a „A mi Magyarországunk, a mi SPAR-unk!” reklám kampány. (Osztrák mintára: „Unser Österreich – unser Spar“.)

Annak ellenére, hogy a külföldi koppintás nyilvánvaló, normál esetben mégis minden „magyar termék kedvelő” szíve gyorsabban kellene, hogy verjen. A baj csak az, hogy a Spar a valóságban nem változtatott semmin.

Csupán reklámhadjárat szintjén. Előtérbe – illetve mondhatnánk azt is, reklámokba – kerültek a már általuk addig is forgalmazott magyar termékek. És ez valahogy ma is így van…

A Spar tulajdonába tartozó magyarországi kiskereskedelmi láncok (Spar, Kaiser's, Interspar) elsősorban külföldi termékeket forgalmaznak. Ezeknél nem olyan rossz a magyar vagy hazai termékek aránya, mint – a német kereskedelmi nagykövetek szerepét is betöltő – Aldi és Lidl esetében, azonban ami hazai áru kapható a Spar üzleteiben, az is elsősorban külföldi tulajdonú vállalatok itthon gyártott terméke.

Hogy nyomatékot adjunk véleményünknek, ellátogattunk csapatostul egy budapesti Spar üzletbe, hogy konkrét példákkal szolgálhassunk. Erről szóló összefoglalónkat, bejegyzésünket néhány nap múlva olvashatják.

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika multi külföldi vásárlás botrány hazai élelmiszer magyar termék

A bejegyzés trackback címe:

http://magyar-termekek.blog.hu/api/trackback/id/tr934209286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.