Megosztás

|

Magyar-Termekek.hu Blog_

A magyar-termekek.hu blogja. Hírek, információk hazai gyártókról, az itthoni, illetve a külföldi piacokon kapható magyar termékekről. Megírjuk, hogy mit, miért, s miért nem ajánlunk a vásárlóknak.

Honlapunk: magyar-termekek.hu

Facebook: facebook.com/magyartermekek
Twitter: twitter.com/magyartermekek
YouTube: youtube.com/magyartermekek

E-mail: info@magyar-termekek.hu

„Válaszd a Hazait! Válaszd a jövőt!”

Facebook

Magyar mirelit, illetve (gyors)fagyasztott termékek

2011.09.17. 11:14 Stef1


Van néhány terület, illetve termékkategória – elsősorban a hazai élelmiszeripar területén –, melyekben érdekes, talán elsőre váratlan módon, igen jók vagyunk.

Ilyen például a mirelit. (Mélyhűtött, mélyfagyasztott, gyorsfagyasztott zöldségek, gyümölcsök, félkész és készételek.)
 
Azért írom, hogy váratlan módon, hiszen a fagyasztott áruk – ha ugyan folyamatos hűtést igényelve is – hosszú ideig tárolhatók, „jó szavatossági idejű” termékek, nagy multinacionális, illetve külföldi márkákkal, széles választékkal, a világ különböző pontjairól... 
 
És azért is írom, hogy váratlan módon, mert a jó adottságok és erős mezőgazdaságunk ellenére a feldolgozóiparunk egy fontos másik eleme, a magyar konzervipar, csak most kezdi újra szárnyait bontogatni az után, hogy rövidebb időre – tisztelet a kivételnek –, szinte teljesen eltűnt, külföldi kézbe került. (Az abszolút pozitív ellenpélda például a magyar Szegedi Paprika.)
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Több közepes és nagyobb magyar hűtőipari cég is létezik. Köztük olyanok is, melyek kitartó munkával, talán jobb marketinggel – megint csak tisztelet a kivételnek –, egy kis szerencsével és a hazai vásárlók támogatásával, akár régiós, vagy európai szintű vállalkozássá nőheti ki magukat.
 
A „nagyobbak” közé tartozik például a Hungerit Zrt. (Hungerit, Valdor és Zizu márkanevek), Székesfehérvári Hűtőipari Nyrt. (Fevita), vagy az egyesült két magyar hűtőipari-vállalkozás, a Mirsa és Mirelite egyesüléséből létrejött Mirelit Mirsa Zrt. (Mirelite és Mirsa márkanevek), de éppen „kinövőben van” a Nagisz Zrt. (vagyis a Nádudvari) mirelit üzletága is.
 
De remek árukkal és széles választékkal van jelen a piacon pl. a Gergely Gasztronomi Kft. (Gergely márkanév), vagy a Jász-Tész Kft. (N, Nagyrédei).
 
Van néhány olyan vállalkozás is, mely egyben, vagy talán elsősorban nagykereskedő, és – ha lehet így fogalmazni – csak másodlagosan forgalmazza saját márkájú magyar termékét. Ilyen többek közt a Mirbesz Kft. (Kukta és Mirbest márkanevek) és a Halker Kft. (Halker, BioVita). Tehát, ezeknél tényleg figyelni kell, mert csak a forgalmazott termékeik egy része itthoni.
 
Ha kicsit szélesebben értelmezzük a mirelit fogalmát, mindenképpen meg kell említenünk a Jég-Pék Kft.-t (Jég-Pék), illetve a Tatár Pékség Kft.-t (Tatár márkanév), vagy az Oros Süti Tésztaipari Kft.-t (Orosházi Süti), de talán a felsorolás végett a Fornettit is megemlíthetjük.
 
Manapság – szerencsére – a már többször emlegetett „nagyobbak” közül valamelyik cég termékei biztos ott vannak minden áruház, szupermarket, diszkont, illetve sarki kisbolt hűtőiben. Sőt, remélhetőleg egyáltalán nincs olyan magyarországi üzlet, ahol valamelyik magyar cég terméke ne lenne megtalálható. Csak keresni, kotorni kell…  (-:
 

 
  

Néhány magyar hűtőipari-vállalkozás:

 Gergely (Gergely Gasztronomi Kft.)
 Fevita (Székesfehérvári Hűtőipari Nyrt.)
 Mirbesz (Mirbesz Kereskedelmi Kft.)
 Kukta (Mirbesz Kereskedelmi Kft.)
 Halker (Halker Kft.)
 BioVita (Halker Kft.)
 Mirelite (Mirelite Mirsa Zrt.)
 Valdor (Hungerit Zrt.)
 Hungerit (Hungerit Zrt.) 
 Mirsa (Mirelite Mirsa Zrt.)
 
Nádudvari (Nádudvari Kft.)
 Nagyréde Jász-Tész (Jász-Tész Kft.)
 
Tatár Pékség (Tatár Pékség Kft.) 
 Orosházi Süti (Oros Süti Tésztaipari Kft.)
 Jég-Pék (Jég-Pék Kft.)

1 komment

Címkék: fotó hírek vásárlás hazai élelmiszer magyar termék mirelit

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-termekek.blog.hu/api/trackback/id/tr253233597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2011.12.03. 15:24:25

Én csak azt szeretném tudni, hogy miért nem tudnak csomagolástervezésre pénzt költeni ezek a cégek. Egy ilyen cég felépítése nyilván több százmillióba kerül, komolyan fájna kidobni 1-2 milliót egy olyan csomagolásra, amitől gusztusom támadna megvenni a terméket? Az N zöldborsóról minden eszembe jut, csak az nem, hogy minőségi, friss zöldborsót fogok enni.