Megosztás

|

Magyar-Termekek.hu Blog_

A magyar-termekek.hu blogja. Hírek, információk hazai gyártókról, az itthoni, illetve a külföldi piacokon kapható magyar termékekről. Megírjuk, hogy mit, miért, s miért nem ajánlunk a vásárlóknak.

Honlapunk: magyar-termekek.hu

Facebook: facebook.com/magyartermekek
Twitter: twitter.com/magyartermekek
YouTube: youtube.com/magyartermekek

E-mail: info@magyar-termekek.hu

„Válaszd a Hazait! Válaszd a jövőt!”

Facebook

Nielsen: A többségnek fontos a magyar eredet

2011.11.11. 10:43 Stef1

 

A Nielsen felmérése szerint tízből hat fogyasztó tartja fontosnak, hogy amikor élelmiszert vásárol, akkor magyar terméket válasszon. Ezen belül azonban a jó minőség, a termék egészséges volta és a megbízható alapanyag befolyásolja a döntést. Mindössze 16% mondta azt, hogy neki aztán mindegy, hogy magyar-e egy termék vagy sem.
 
Tízből hat fogyasztó tartja fontosnak, hogy amikor élelmiszert vásárol, akkor magyar terméket válasszon - derül ki a Nielsen kutatásából. Közülük egyharmad a jó minőség, egyötöd pedig a hazai áru egészséges volta miatt dönt úgy, ahogy. Ezután a megbízható alapanyag, a megszokott íz és a márka kedveltsége következik, 10-17 százalék közötti arányban. 23 százalék szerint "fontos is, meg nem is" az élelmiszerek magyar eredete, 16 százalékot pedig egyáltalán nem foglalkoztat a származási hely kérdése élelmiszervásárláskor.
 
A magyar termékek közül legtöbben a húskészítményeket részesítik előnyben (81%). Ezt a zöldség és gyümölcs (76%), a tej (72%),  az alapvető élelmiszerek, mint liszt, cukor, búzadara (62%), a sajt és joghurt-tejföl-kefir-tejdesszert-tejszelet (54-54%), a méz és a lekvár (53%) követik.
 
A Nielsen a láncok akciós újságainak vizsgálata alapján megállapította, hogy a húskészítmények 68 százalékát magyar termék logóval együtt hirdették idén júliusban. A zöldség- és gyümölcsféléknek pedig átlagosan 58 százalékát akciózták a magyar eredet megjelölésével.
 
"Érdemes lenne a magyar termék megjelölést kiterjeszteni olyan kategóriákra, amelyeknél szintén fontos a fogyasztók számára, hogy hazai eredetű az élelmiszer. Felmérésünk szerint ugyanis, ha a boltok egy árucikket magyar termék logóval kínálnak, akkor jelentősen megnövekszik, olykor duplájára emelkedik az eladása" - mondta el Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
 
A válaszadók negyede (26%) hajlandó többet fizetni egy termékért, ha magyar. A többségük 5-10 százalékos pluszt hajlandó bevállalni a hazai élelmiszerért. Kisebb részük viszont 10 százaléknál nagyobb árkülönbséget is elfogad. Általában "magyar árprémiumot" a nők, a legmagasabb jövedelműek és a felsőfokú végzettségűek hajlandók fizetni.
 
A felmérés kiterjedt arra is, hogy mit jelent a fogyasztók számára, ha egy élelmiszer csomagolásán magyar származásra utaló feliratot, információt találnak. A legtöbben (49%) azt válaszolták, hogy "kizárólag magyar alapanyagból és Magyarországon állítják elő". Utána a "Jelentős részben magyar alapanyagból és Magyarországon állítják elő" (31"), majd a "Magyarországon csomagolták" (10%) és a "Márkájuk magyar" (8%) állítás következett.
 
Forrás: MédiaPiac.com
 

 

2 komment

Címkék: statisztika hírek vásárlás hazai élelmiszer magyar termék

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-termekek.blog.hu/api/trackback/id/tr683370255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RSunny 2011.11.22. 17:43:17

Ezt biztosan sokan láttátok már, de mindenkinek látnia kell:
www.youtube.com/watch?v=dO5em1rn5Ik
Arról szól, hogy csökken a magyar termékek mennyisége a magyar piacon!

Stef1 · http://www.magyar-termekek.hu 2011.12.02. 19:50:51

Láttuk, sőt, természetesen a mi YouTube csatornánkon is fent van! www.youtube.com/magyartermekek