Megosztás

|

Magyar-Termekek.hu Blog_

A magyar-termekek.hu blogja. Hírek, információk hazai gyártókról, az itthoni, illetve a külföldi piacokon kapható magyar termékekről. Megírjuk, hogy mit, miért, s miért nem ajánlunk a vásárlóknak.

Honlapunk: magyar-termekek.hu

Facebook: facebook.com/magyartermekek
Twitter: twitter.com/magyartermekek
YouTube: youtube.com/magyartermekek

E-mail: info@magyar-termekek.hu

„Válaszd a Hazait! Válaszd a jövőt!”

Facebook

Brutális adatok - Így terjeszkedik a Lidl és Aldi Magyarországon

2011.12.02. 19:55 Stef1

A magyar élelmiszeripar további pozícióvesztés elé néz, részben a "hard diszkontok" további térnyerése miatt, hiszen ott igen alacsony a magyar termékek aránya.

A magyar élelmiszeripar az EU-csatlakozás nagy vesztese - fogalmazott előadásában Raskó György, agrárközgazdász a GKI Gazdaságkutató Újratervezés című konferenciáján. A szakember elmondta: hét év alatt 700 milliárd forintos, 27 százalékos piacvesztést szenvedett el az ágazat, 2000 óta a termelés 23, a foglalkoztatottak száma 25 százalékkal esett vissza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brutális veszteségek

A magyar piacon az import aránya 28 százalék körülire nőtt, ezen belül is különösen a tej-, tejtermék- és sertéshús-behozatal öltött elképesztő méreteket. A 2008-2010-es évek átlagában az előbbi csoportot tekintve az import súlya már 40 százalék feletti, utóbbinál pedig 38,4 százalék. A baromfihús és bor ugyanakkor még tartja magát: előbbi szektor relatíve versenyképes, miközben a tej- és tejtermékek esetében nem igazán jók az éghajlati adottságaink. Ami a hazai sertéshús piacvesztését illeti, Raskó szerint a technológiai fejlesztések elmaradása azt eredményezte, hogy a brazil import immár olcsóbb, mint a magyarországi termelésű áru.

Az ár a legfontosabb - világrekorder Lidl-Aldi-páros

A magyar fogyasztó számára, ha meginterjúvolják, az a legfontosabb, hogy magyar terméket vásároljon. Ha viszont a boltban kell döntenie, messze az ár a legfontosabb tényező, amit jócskán lemaradva követ a minőség, a márkanév és az eredet. A márkahűség erős korrelációban van a jövedelemszinttel: a hazai fogyasztó e tekintetben a bolgár és a román polgárokhoz viselkedik hasonlóan, szemben például a svéd és az osztrák fogyasztókkal. Mindennek fényében nem meglepő a hard diszkontok tempós előretörése - derült ki Raskó előadásából.

A Lidl és az Aldi láncok piacra lépésük öt éve alatt együttesen 13 százalékos részesedésre tettek szert - ez a tempó a szakember szerint világrekordnak tekinthető. Az idén együttes forgalmuk 265-271 milliárd forintot érhet el. Tavaly a Lidl 130 üzlettel 165 milliárd forintos forgalmat, az Aldi pedig 64 egységgel 84 milliárdos bevételt produkált. A magyar élelmiszeripar szempontjából mindez azért különösen fontos, mert e láncokban a magyar termékek aránya 30 százalék alatti - hívta fel a figyelmet Raskó György.

Többet is fizetünk a magyar termékekért

Az árérzékenység mellett ugyanakkor van egy sor olyan termék, ahol a hazai fogyasztók hajlandóak többet fizetni a magyar eredetű élelmiszerekért.

Ezek a következők:

  • liszt, rizs (5-10 százalékkal),
  • feldolgozott baromfi- és sertéshús-termékek, elsősorban a márkázottak, pl. Pick szalámi, Gyulai kolbász, Mastergood tanyasi csirke (15-30 százalékkal),
  • zöldség-gyümölcs (20-40 százalékkal),
  • márkázott szeszes italok, pl. villányi bor, gyümölcspálinka (10-30 százalékkal).

Több hungarikumnál ugyanakkor ez a felár nincs meg - hívta fel a figyelmet Raskó. A tokaji bor például jóval olcsóbb itthon, mint külföldön, a fűszerpaprika esetében pedig a tapasztalatok szerint nemigen számít a fogyasztónak, hogy honnan jön.

Bio és kézműves a siker kulcsa?

A kormányzat által szorgalmazott, a mezőgazdasági nyersanyagok helyben történő feldolgozása, a kézműves és bio élelmiszerek preferálása vidéki munkahelyeket és hozzáadott értéket eredményez. E termékeknek ugyanakkor nehéz bekerülniük a kiskereskedelmi láncokba, továbbá drágák is: a házisonka és -sajt például 40-100 százalékkal kerül többe, mint a láncokban kínált termékek. Mindent egybevetve a lakosság 5-10 százaléka lehet rendszeres fogyasztója ezeknek a termékeknek, azaz inkább választékbővítésről van szó.

Mindeközben a hazai élelmiszeripar súlyos hatékonysági és versenyképességi elmaradásban van, immár a lengyel és a román színvonalhoz képest is. E két országban ugyanis komoly élelmiszeripari fejlesztések valósultak meg, vagyis amíg a hazai ágazatból kiáramlott a tőke, ott befektetések valósultak meg. Ott szeretik a nagy nyugati cégeket, Magyarországon nem - fogalmazott Raskó, aki szerint ezek a folyamatok további veszteséget okoznak majd a magyarországi élelmiszeriparnak. Hozzátette: a Magyarországon forgalmazott francia President-csoport sajtjait 99 százalékban Lengyelországban gyártják. A magyar nyerstej mindeközben kelendő, az olaszok akár a teljes hazai mennyiséget is fel tudnák vásárolni, hogy azután a hatékonyabb tejiparuk révén márkás, jobb minőségű termékeket állítsanak elő belőle.

A befektetési hajlandóság a feketegazdaság magas aránya miatt is alacsony: ennek átlaga 20 százalék körüli, de a hús-, baromfi- és sütőiparban 30 százalék feletti. Az áfaemelés mindezt tovább erősíti majd, amivel a legális gazdaság nem tud versenyre kelni - vélte a szakember. A befektetőket emellett a kormány nagyüzemmel, iparszerű élelmiszer- és mezőgazdasági termeléssel ellenséges megnyilvánulásai szintén távol tartják.

Forrás: Napi Gazdaság

262 komment · 1 trackback

Címkék: hírek külföldi vásárlás üzlet botrány hungarikum élelmiszer

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-termekek.blog.hu/api/trackback/id/tr203432407

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: EU-ellenes hangulatkeltés 2011.12.03. 16:37:30

Drámai hangú körlevél érkezett a postafiókomba: EZ EGY EU ÁLTAL BETILTOTT REKLÁMFILM A MAGYAR MEZŐGAZDASÁGI TERMESZTÉSRŐL! Vajon miért nem szeretik!? Ha megnézed, megérted. LÉGY SZÍVES , KÜLDD TOVÁBB! A mellékelt link erre a videóra mutatott: No akk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

min 2011.12.03. 16:02:52

@isssti: "de speciel az Aldilidl páros saját márkás termékként zömével a legalacsonyabb minőségű, silány alapanyagú termékeket kínálja: próbáltam, tapasztaltam "

Ezen nincs mit vitázni mert baromság. Olyanról sose hallottál még ugye, hogy a saját márkanév az tulajdonképpen a megrendelés nagysága miatt kerül rá a termékre az egyébként drágább eredeti márkanév helyett.
Olvasd el a gyártókat a terméken ha fel tüntetik.
Anno pl Tesco tej=Parmalat tej. Tesco chips= Cerbona.

Szóval nincs min vitatkozni, úgy ahogy van baromságot írtál.

barumka 2011.12.03. 16:07:05

@min: Ez így van. Sok aldis felvágottat a délhús gyárt, csak az aldi megvesz belőle egy vagonnal, és adják saját termékként, de a gyártót elolvasva ott van a délhús. szóval aki az aldiban vásárol az a magyar termelőket segíti, bár szerintem is nagy az elvakultság ebben az ügyben a külföldi boltok ellen

homburg 2011.12.03. 16:09:20

Az elmúlt napok bevásárlási tapasztalata. Tesco: Nem volt egyszerű magyar terméket venni. Belépsz és a német pezsgő, üdítő a bejáratnál. Szaloncukor kilóra: honnan, milyen fajta ki tudja. Csokit nyomokban /sem tartalmaz/ Igaz a minőségi hazai (Stühmer) 6-8-or drágább, de mellette a 3-or drágább dobozos Milka már egyáltalán nem finom. Nagyon akciós márkás ketchup és majonéz: Made in Polska: Összetevők: 70% étolaj stb. Rama: Prod. in Ljubljana. Alapélelmiszerek kis része hazai.
Pedig az egyetlen luxus sok embernek az élelmiszer maradt. Ez alapján abból is csak a mennyiség... Azt gondolom csak a minőség lehet a kitörés.

min 2011.12.03. 16:16:51

@homburg: A szaloncukor valószínű magyar termék mert tudtommal sehol máshol nem kapható kis hazánkon kívül.

Szeptim 2011.12.03. 16:32:35

Már megint ömlik a butaság. Azért csökken Magyarország agrártermelése, mert fejlődik. Minél szegényebb és nyomorultabb egy ország, annál erősebb a mezőgazdasága.

Az összes nyugati nagyhatalomnak 0.8% körül van az agrártermelése, Dániától, Németországon át, Nagy-Britanniáig. Míg a csóró országoknak, mint Románia és Magyarország, 6-8% körül.

A mezőgazdasági termékeket jobb importálni, mert pénzt keresni nem lehet velük. Inkább az iparra és a szolgáltató ágazatra kellene koncentrálni, mint segélyeken fenntartani egy drága és értelmetlen rendszert.

kuki123 2011.12.03. 16:56:36

@Szeptim: de azért 6-8% mert nincs más

szóval az a 0.8% 5x akkora mint a mi 6%-unk

megjegyzem nem tudom honnét vannak adataid de szerintem tök hibásak.

de ettől függetlenül egyébként igazad van a haszon kulcs kisebb a tudás és a fejlődés ami ebből ered meg messze elmarad az ipartól.

genyamagyar 2011.12.03. 17:07:15

1. A magyar termékek általában silányabbak, mint a szlovák, cseh, lengyel, lett stb. termékek.
2. A magyar mezőgazdasági termékek mérgezőbbek, mint... lásd fent.
3. Mi a Lidlben és a Tescoban vásárolunk elsősorban. A Lidl teljesen rendben van, még sosem csalódtunk a termékeiben. A Tescoban megnézzük, hogy mit veszünk, de kis odafigyeléssel olcsón jót tudunk vásárolni.

orient 2011.12.03. 17:12:12

@Jankove: OK ez ízlés kérdése valóban. Én speciel jobban szeretem a magyar borkoat mint a franciát vagy olaszt. Nem mert magyar, hanem szerintem jobb. Ár nem számít mert magyarból is elédrakok egyet 10,000-t ami szar és kapo 3000-t is olyat ami díjnyertes bor. Kint is ittam már 6 EUR-s bordóit ami szuper volt és nem biztos hogy a 30 eurós az jobb. AMi tény borokban ott vagyunk nagyon.

"Amikor görögország romokban, olaszország spanyolország bedőlés határán, az IMF úgy jár a keleti blokkban mintha hazamenne, ugye te sem gondolod úgy, hogy jól mennek a dolgok?!"

Igen ezek az országok gazdaságilag romokban, ugyanakkor spanyolországban még mindig azon megy a vita hogy államcsőd határán adjanak-e 13-14. havi fizetéseket a közszolgáknak, mikor mehessenek nyugdíjba, nehogy már mint a németek 65 éves korukig dolgozni kelljen. Minden legyen ingyenes, vagy az állam fizesse ki helyettem ha nincs pénzem..stb. Ugyan azokban a hibákban vannak benne mint mi azért tartunk ott ahol ők.

"Egyébként azért nem költözök ukrajnába, se máshová, mert én nem vagyok kozmopolita cigányéletet élő típus, aki +50 euróért átköltözik a világ másik oldalára."

Képletesen értettem a költözést tudod te is. Ukrajnában éheznek és mindenféle 3. világbeli járványok vannak állandóan mint vérhas meg hasonlók mert annyira nyomorult egy ország. Ott nincs EU. Csak arra akartam utalni ezek a dolgok nem az EU-tól függenek, hanem az adott országtól. Nálunk lehetne sokkal jobb a helyzet mint EU tag, de nem az EU a felelős mert szarul megy...Görögöknél sem, és Olaszoknál sem hanem a kormányaik.

"Van a látszat, és a tény. Magyarország egy japán túrista szemszögéből nézve, semmiben sem különb, mint a többi Eu tagállam."
Nem a látszatra kell adni mert abban mi bajnokok vagyunk. Ha végigmész MO-n akkor szinte mint egy nyugati ország. Városok felújítva, szép főterek Esztergomban, Debrecenben...stb. közben meg közvilágításra sincs pénz mert az összes önkormányzat csődben van, és az emberek 70,000-100,000-t éhbérért dolgoznak.

Szlovákia, de még Csehország is lepusztultabbnak néz ki mint MO csak mondjuk ott normálisabb fizetések vannak, normális adórendszerrel és járulékokkal. És messze vannak az államcsődtől. Lengyelország meg egyenesen sokkal jobban néz ki mint MO és jobban is élnek, most ők a legjobbak a visegrádi országok közül és mi vagyunk leghátrébb.

Nem Romániához hasonlítom magunkat mert rájuk mi verünk köröket, de ugyan az miatt , mert ott még nagyobb a korrupció és politikusbűnözés.

Nem a cigány bűnözésre kellene koncentrálni hanem politikusbűnözésre, ettől vagyunk szarban 1990 óta.

Ennek a lenyomatát lehet megtalálni a mezőgazdaságban is. Egy szar elmaradott, szétlopkodott, bürokratikus, lusta nép és ország vagyunk. Politikusainkkal kezdve az élen, és utána mi magunk is.

genyamagyar 2011.12.03. 17:14:44

A napokban kényszerből bementem a CBA (magyar üzletlánc!) Déli pu.-nál lévő üzletébe. Eszem megáll! Kézzel ütötték be a pénztárgépbe az áruk árait! Azt hittem visszarepültem az időbe... Ettől persze a sor állt. A pénztárosok egymásnak kajabálták, hogy mi mennyi, mert hogy fejből nem tudják az árakat. (Ami érthető.) Én is vettem valamit, aminek a pénztáros természetesen nem tudta az árát. Szépen elbattyogott és megnézte.

Az egyik fizetőhelyen meg nem lehetett kártyával fizetni, ekkor a pénztáros elment egy másik géphez. Tiszta bürleszk volt. És ehhez teszem hozzá, hogy a Tesco bevezeti a pénztáros nélküli fizetést.

szenon 2011.12.03. 17:24:39

Siettünk, bementünk egy privát ABC-be, tejfölért! Nagy poharas volt 345-ért (400 gr), magyar termék! Na jó, mondtuk, maradunk a nagyoknál! Máshol majd 100 ft-al olcsóbb. Akkor minek menjünk be ilyen boltba???

genyamagyar 2011.12.03. 18:01:15

Anyám utcájában van egy zöldséges. Drága. Na és hol szoktam találkozni vele? Na hol? Igen, a 1,5 km-re lévő Lidliben veszi nagyban a zöldséget, gyümölcsöt és azt árulja jóval drágábban. Igaz, hogy a Lidlben ki van írva, hogy nagy-tételben nem árulnak, de ez senkit nem zavar.

==T== 2011.12.03. 18:14:44

@orient: ha ostoba vagy valamilyen témával kapcsolatban, kérlek inkább ne hangoztasd az ostobaságod

==T== 2011.12.03. 18:19:01

Néhány tudnivaló a témával kapcsolatban:

- a külföldi élelmiszerek jelentős részben azért olcsóbbak, mert az anyaállamuk a hazaiénál nagyobb szubvencióval nyomja az ottani gazdákat/termelőket

- a külföldi multiláncoknál jellemzőn azért olcsóbbak a dolgok, mert egyfelől igen egyszerű felszereltségű diszkontokról beszélünk kevés cikkszámmal, másfelől a dolgozóikat szaré-hugyé dolgoztatják jellemzően kifizetetlen túlórákkal + az anyacégük a piacszerzés érdekében tartósan dömpingárakkal operál, hogy kiiktassa az itteni, tőkeszegény konkurenciát.

Az a sok hülye meg, aki külföldi láncokban vásárol külföldi termékeket, megérdemli a megemelt törlesztőrészletét...

kewcheg 2011.12.03. 18:40:32

..."mely nagy olcsóság vagyon ez országban..."mondták Mátyás halála után az idekeveredett cseh és lengyel lovagok.Ez most is lehetne,ha minden talpalatnyi földön termelés volna,és minden faluban tartanának állatot szép számmal.

gyz 2011.12.03. 18:41:17

@Modor Tibi: hülyeség, amit beszélsz, de legalább demagóg.

Nekem pl. fingom nics, hogy a cba mitől fideszes, de még emberrel nem találkoztam, aki ne a legótvarabb szutyok áruházláncnak tartaná, pedig van konkurrencia dögivel.

A Lidl meg jobb, ha vásárolsz, és odafigyelsz, meggyőződhetsz róla. Nyilván az sem a prémiumtermékek kincsestára, de vállalható.

Kristl 2011.12.03. 18:45:41

Azért a történethez hozzá kell tenni, hogy ilyen balfácán módon nehéz politizálni mint ami itt megy.
9 éve vagyunk Eu tagok kb. Ennyi idő alatt nem sikerült még felfogni sem, hogy tagok vagyunk.
Érsd, a szabályokat "mi is hozzuk". Nem csak idegen hatalom. Emellett pedig az érdekérvényesítésnek több lehetősége is van. Alkalmi szövetségek, kellemetlen időben és helyzetben emelt vétó, nyilvánosság és nyilvános vita, stb.

A gond ott kezdődik, hogy a magyar politikai elit valójában nem ezek mentén gondolkodik. Az idegen hatalom képe kényelmesebb, és a lobbipoziciót aprópénzre váltják, saját zsebbe. Ez is gond, nem csak az eltérő állami támogatás.

Plumper_ 2011.12.03. 18:53:47

nem vagyok a pénzem ellensége, az olcsóbbat, ámde kitűnő minőségűt (Aldi és Lidl) veszem. majd a 8 millió Ft-os motorokat vezető gajmotorosok veszik a 1,5 szer annyiba kerülő ősmagyar termékeket.

MAGYAR tej 290 Ft
Aldi6Lidl tej, magyar beszállítótól: 190 Ft

uni1002 2011.12.03. 18:54:08

@==T==:
Csak a multik?
Bezzeg a magyar tulajdonú üzletek, korrekten bejelentett, jól fizetett dolgozókkal tevékenykednek.
Ne röhögtess, inkább olvasgasd a munkahelyi terror blogot...

szita szita péntek 2011.12.03. 19:01:01

Szép dolog a hazai termékek fogyasztásáért aggódni - én is ezt teszem. Aztán felállok innen a gép mellől és elmegyek a Lidl-be vásárolni. Hogy miért? Vannak közvetlen és közvetett okaim is.

Nyitva van most is. Vagy oda megyek, vagy a Tesco-ba.

Egészen konkrétan azért indulok el, mert elfogyott a colám. (Persze ha már boltban járok fogok venni mást is.) A Lidl saját márkás colája számomra megdöbbentően jól közelíti az eredetit. Nos ez a lónyál két literes flakonban 159 Ft. A Coca és a Pepsi eközben 320 Ft. Naponta megiszom egy üveggel, azaz havonta 4.800 Ft-al kevesebbet költök, ha itt vásárlok. És ez ugye csak a cola. Ha az egész család fogyasztását nézem (nem élünk e tekintetben egészségesen, na) akkor a megtakarítás csak ezen a soron kb havi 10 eFt. Az azért nem kevés...

Tudom, a Lidl saját márkás termékeinek minőségét illik leszólni, csak az a baj, hogy nekem ellenkezőek a tapasztalataim - konkrétan szerintem igen jók. Ha választanom kéne a nagy nevű mogyorós csoki, vagy a mittudom én milyen nevű csoki közül bezony én azonos áron is a "noname"-t választanám, mer nekem jobban ízlik. Ugyanakkor az ár sem azonos, utóbbinak kb fele az ára. Az a baj, hogy szinte bármelyik terméket akarom összehasonlítani, hát kb. ugyan ezt látom. Igen is sokat "takarítok" így meg.

Ezzel hazavágom a hazai élelmiszer gyártást? Lehet. Ugyanakkor miért én hozzak számomra irracionális gazdasági döntést a helyett, hogy az állam tenné versenyképessé a hazai termelést? Legyen a hazai termék mind minőségében, mind árában versenyképes és azt fogom választani! Ennek a megteremtése viszont nem az én dolgom. Őszintén megvallom, zavar a hiszti e körül. Az élet számos területén (elektronika, könnyűipar) ugyan az a helyzet, mégis mindig az élelmiszeren megy a rugózás. Az egy dolog, hogy az elhibázott gazdaságpolitika árát én fizetem meg az adómmal, de még azzal is tegyem, hogy drágábban veszek jobb esetben nem rosszabbat?

Aztán ott van az érv, hogy ezek a mocskosmultik nagyban csinálnak mindent és ezért tudnak ilyen áron dolgozni. Ez úgy ahogy van marhaság. A fejlődés az élet minden területén a gazdaságosságról szól. Ezért vannak cipő gyárak és nem cipész mesterek. Tudomásul kell venni, hoyg az értékesítés így gazdaságos és ahheyett, hogy az érintettek a szájukat tépik hasnlóban kellene gondolkozniuk.

Aztán ilyenkor fel szokás hánytorgatni minden sérelmet, így azt is, hogy hú de nagyon kizsákményolják szegény munkaerőt. Hát ja. Kereslet - kínálat van itt is. Addig nem kap nagy pénzt az árufeltöltő, amíg más olcsóbban is elvállalja a munkát. Csak nekem azt ne mondja senki, hogy a hazai üzletekben ez másképp van, nem jótékonysági intézmények azok sem!

BlueCrisp 2011.12.03. 19:05:11

Kövessétek figyelemmel a Facebook.com/mtro.eu oldalt. Majdnem 38 ezren már ezt teszik nap, mint nap. Irány a Magyar Termék rajongói oldal :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.03. 19:06:25

Nyugalom, kijött a plázastop, nem fog egy darabig új Aldi meg Lidl nyílni, lehet a friss hajnalban a csillogó szemű kötényes kofanénihez szaladni tökéletes minőségű élelmiszerekért miközben cinke és rigó énekli víg dalát, illetve munka után betérni egy CBA csodába ahol gyermekkorod legszebb Közért (kosz, kézzel vert pénztárgép, árak találomra blokkolása, lejárt cuccok, stb.) pillanatait élheted újjá...

Kristl 2011.12.03. 19:13:33

@Szeptim:

az össztermékből való részesedése annyi szvsz. :]
De ne zavartasd magad.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.12.03. 19:14:07

@szita szita péntek: a napi ocska kolaval a sajat egeszsegedet is tonkre vagod nem csak a magyar mezogazdasagot :)

szita szita péntek 2011.12.03. 19:17:54

@version: Aztat tudom. Ugyanakkor szinte mindenkinek van vmi hülyeség az életében - az enyém ez. Most őszintén: nem láttál még nagyobbat?

uni1002 2011.12.03. 19:20:17

Szétverték a mezőgazdaságot, Marinéni nem tudja zöldséggel vagy tojással ellátni a multit, mert ahhoz óriási tételekben kellene szállítania.
A lengyeleknél, szlovákoknál nagyüzemi termelés van, vagonszámra szállítanak a tojásgyárak, iparszerű termelés folyik. Nálunk is volt, de a rendszerváltók szétverték, hogy minden paraszt egyenként megkaphassa az ősi jussát. Persze hogy az európai láncok onnan vásárolnak ahonnan biztonságos szállítás várható, nagy tételben.
Állandóan zrikálják a külföldi láncokat, hogy kevés a magyar élelmiszer a polcokon.
A Lidl pár éve lépett, és pl. a ropogós, kicsit füstös szlovák baromfivirslijét lecserélte magyar gyártásúra. Inkább nem írom le a különbséget, de egy próba után lemondtam a termékről, pedig ugyanannyiba kerül mint a szlovák...

==T== 2011.12.03. 19:25:10

@Plumper_: Ja. Olyan szerződésekkel, amik @szita szita péntek:

ha mindig csak magadra gondolsz más is szarni fog a fejedre...

==T== 2011.12.03. 19:26:31

@uni1002: A magyar mezőgazdaságnak pont az az egyik fő baja, hogy túl sok a nagybirtok...

szita szita péntek 2011.12.03. 19:30:20

@==T==: Nagy szavak. Majd ha a magyar termelő az én általam fejlesztett programot veszi meg ahelyett, hogy a Microsoft-tól vagy az Adobe-tól venné meg a célirányos software-t töredék áron, no akkor majd lesz benne igazság is. Addig meg nincs.

Figyel Castro 2011.12.03. 20:05:39

A Lidl Németországban ismert márkákat forgalmaz, otthon inkább nem annyira. Svájcban a Lidlben és az Aldiban is rengeteg a svájci cucc, ahogy mindenhol, nincs Made in China, se műanyagáruban, se semmiben. Mellesleg én otthon nem hinnék annak, hogy magyar pl. a zöldség, gyümölcs. A spanyol epret is magyarnak adják el, mert azért több pénzt lehet kérni. Miért nem lehetett eladni az uborkát a német coli-járvány idején? Mert a nép nem hitte el, hogy magyar, ami nem is csoda...

Figyel Castro 2011.12.03. 20:08:52

Ja, szerintem minőségben az Aldi veri a Lidl-t, élelmiszerben és non-foodban is.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.03. 20:14:02

Nagyon egyszerű a dolog. Olcsóbb és jobb árut kellene a magyar lácokban és akkor az emberek oda mennének vásárolni. A vásárlók sem hülyék. Ott vásárolnak,ahol jobban járnak. Ennyi!

uni1002 2011.12.03. 20:19:08

@==T==:
A magyar mezőgazdaság helyzete: A jó adottságok ellenére rövid távon nem túl kedvező a magyar mezőgazdaság helyzete. Ennek fő oka a birtokok elaprózottsága, a tőkehiány és az agrárolló nyílása, bár éppen tavaly ez zárult kissé. A birtokok elaprózottsága a kárpótlás következménye, rengeteg ember kezébe jutott ekkor földterület, amelynek mérete nem elég a gazdaságos műveléshez. Sok olyan ember is földhöz jutott, aki városokban lakik és dolgozik, sem eszközei, sem kedve nincs a földműveléshez. A földek mérete növelhető lenne felvásárlással, de a földeket művelő embereknek ehhez nincs pénzük. Hosszú távon persze ez lesz az út, csak addigra tőkeerős külföldiek is bekapcsolódhatnak a földek felvásárlásába, vagyis akkor sem magyar gazdák kezében alakulnak ki a magánbirtokok (fű alatt a nyugati határ mellett már ma is zajlik ez a folyamat). Az agrárolló nyílása azt jelenti, hogy a mezőgazdaság által felhasznált gépek anyagok ára gyorsabban emelkedik, mint az általa megtermelt termények árai. Ez csökkenti a nyereséget, vagyis azt a pénzt, amit fejlesztésbe lehetne forgatni. Persze ez kétoldalú dolog, hiszen ha az agrárolló zárul, akkor emelkedik az élelmiszerek fogyasztói ára, ami a vásárlóknak kellemetlen hír. Mindezzel együtt az Unióba belépett magyar mezőgazdaság hosszú távon versenyképesen fog termelni a jó adottságok miatt, csak az a kérdés, hogy akkor ki lesz a tulajdonos, vagyis kinek a zsebében csapódik le a haszon.

foldrajztetel.blogspot.com/2008/01/mezgazdasg-termszeti-adottsgai.html

Pamuk 2011.12.03. 20:50:23

Nincs ezzel az Aldi/Lidli duettel semmi baj, sőt amit a mesélő kifelejt az az, hogy behoznak valami egészen jót, hogy lényegében azonos termékválasztékot és minőséget adnak mindenütt. Innentől igényes boraik, és néhol tesztgyőztes noname termékeik is vannak, csak meg kell találni.
Ja, hogy közben a magyar termék kiszorul, mert nem versenyképes? Hát kérem ez a ki nem szarja le kategória. Majd legközelebb tetszenek jobbat csinálni megfelelő áron.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2011.12.03. 20:50:40

Magyarok nem valami összetartóak. Ezt észre is veszi sok külföldi ellenség és meg is teszi a lépéseket. A Kárpát-medencében új honfoglalás zajlik mégpedig fegyverek nélkül.
Hamarosan eltűnik ez az egykoron dicső nép e földről.

BKV reszelő 2011.12.03. 21:16:51

@Bambano: Mondjuk én megtapasztaltam, hogy te a processzor tervezéstől a kis- és nagy erőgépek üzemeltetésén át az állatartáshoz és a csillagászathoz is értesz, mert diplomád van. Ne vegyük elő a netwide elszórt munkásságodat, mert nevetséges vagy. Ez nem a falusi kiskocsma, ahol felnéznek rád, mert egyedül írod alá a jegyzőkönyvet ha a rendőr megbüntet ittas vezetésért.

2011.12.03. 21:17:15

@Bambano: "De ettől a tény még tény marad, a rossz működésünk mellé még rosszindulatú támadásokat is el kell viselnünk, nem először, de legalább folyamatosan."
Miért rosszindulatú egy támadás?
Tényleg el kéne gondolkodnod kicsit, ha már nem tanultál gazdaságtant, pénzügyet. (ami nem baj)

Ha Te odaadnál valakinek mondjuk egymilliót, mit várnál el tőle? Hogy csökkenjen a tőkéd, de korrektül játsszon?
A "támadás" Orbánék hülyesége miatt következett be: Már tavaly meg kellett volna oldani a "deviza problémát", és nem kellett volna megszüntetni a MANYUP -okat, ezzel radikálisan lecsökkentve a belföldi hitelezők arányát. Innen persze érzékennyé vált az állam a külföldi "támadásokra".

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.12.03. 21:17:40

Hamarosan a sok okoskodó értelmiségi - nagyrészt állami dolgozó - is mehet kapálni! Aztán akkor dumálhatnak majd hogy ők bizony a jobb minőségű külföldi árut veszik.

Az állami dolgozók különösen ne menőzzenek ezzel, majd akkor menőzhetnek ha választhatok a MÁV vagy BKV helyett külföldi szolgáltatást, vagy a magyar bürokrácia helyett külföldit.

Netuddki. 2011.12.03. 21:30:50

@orient: "Ma a külföldi láncok többszörösét adózzák magyar társaiknak."

Persze. Na és honnan veszed az infót? Múltkor volt egy kimutatás, a tuskó jóformán csak járulékot és ÁFÁ-t fizet. Járulékot ami visszaosztva a dolgozók számára kb. a minimálbérrel egyenlő. De te biztos jobban tudod...

Qqriq 2011.12.03. 21:32:18

Jól elkúrtuk ezt is. Kiárusítottuk a feldolgozó ipart a konkurenciának, aki röhögve felszámolta, mondván fejletlen. Milyen lett volna 40 év kommunizmus után? Szétvertük a TSZ-eket is törpegazdaságokra egy rózsadombi kisgazda agymenése miatt, aztán engedtük, hogy ideépítsék a nyugati agyontámogatott mezőgazdasági áruk trójai falovait, a hiper-mega-szupermarketeket, akik akkor sem szarakodtak volna az 1 millió kisgazda termékeinek összegyűjtésével, ha nem a nyugati gyártósorok alá hullott és felsepert szemét terítésére építették volna őket.
Aztán lelkesen csatlakoztunk az EU-hoz, úgy, hogy nyugaton marad a szubvenció, de nekünk tilos. A lényeg, hogy bennvagyunk! Csak a seggünk lóg ki egyre jobban. A gatyából. Mivel lassan már senki nem termel semmit, csak páran mossák még egymás haját, csak munkanélkülije van az államnak, nem adóbevétele. Miből fizessük a segélyt? Kitaláltuk prímán: hitelből! Az meg mostanában kezd elfogyni.
Hát akkor az utolsó majd oltsa el a lámpát!

Ha '88-ban elmeséltük volna a mezőgazdaság néhány prominensének, hogy 25 év múlva az élelmiszerünk 1/3-át importáljuk, kiröhögtek volna.
De a politika megcsinálta!

Olvasom itt a sok okosságot: a vevő nem hülye, oda megy, ahol olcsóbban jobbat kap.
Persze, hogy nem az, csak a kérdés nem ilyen 100-as szög egyszerűségű. De sajnos kishazánk lakosságának 99%-a pont ilyen sík idióta a gazdasági kérdésekben (csodálkozunk, hogy csak minket ültettek fel Európában a devizahitelezéssel?).

Netuddki. 2011.12.03. 21:45:37

@Qqriq: Azért, hogy a kép teljes legyen mindez a magyar, megélhetési politikai "elit" asszisztálásával történt. Akik azzal foglalkoztak, hogy egymásnak ugrasszák a magyarokat, hogy nekik 1-2 milliárddal több jusson a közösből. Amilyen hülye a magyar választó a legnagyobb megosztót választotta meg miniszterelnöknek. Azt aki az első regnálása idején beverte az utolsó szeget a magyar mezőgazdaság koporsójába. Mert ahhoz ezek a hazaárulók nagyon is értek, hogy a saját semmihez nem értő haverjaikat ültessék még az utolsó falusi TSZcsé elnöki székébe is...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.03. 21:52:45

Akartam írni,hogy de jó ez a sok komment ami szerint csak mi vagyunk a hibásak,de látom van itt normális komment is.

nadiposzata 2011.12.03. 21:53:40

@Bambano: Az egész nyugat ugyanarra épül, mint a KGST csak jobb köntösben.

A kóóóláát meg állítólag a hazai fogyasztói igények szerint gyártják itten. Valahol a Csepel-szigeten van a központ.

cso zsi 2011.12.03. 22:40:35

@nadiposzata: Dunaharaszti. De ott csak az irodistáknak van jó dolga.

@==T==: "a dolgozóikat szaré-hugyé dolgoztatják jellemzően kifizetetlen túlórákkal + az anyacégük a piacszerzés érdekében tartósan dömpingárakkal operál, hogy kiiktassa az itteni, tőkeszegény konkurenciát."
Fölötted volt a válasz, itt: @genyamagyar: "A pénztárosok egymásnak kajabálták, hogy mi mennyi, mert hogy fejből nem tudják az árakat."
Mindez azért mert a CBA-ban ritka, hogy 3 hónap után ugyanazokat az eladókat látod. Van, hogy átszervezik őket másik boltba (az előző 5 ember munkáját a 4 új végzi), van, hogy szemtől-szembe közlik, hogy ennyi volt.

Pár éve jártam egy nógrádi helységben, egy gyümölcsfeldolgozó-üzemben pár napig. Nem volt tragikus a látvány, lehet, hogy már akkor is német volt a tulajdonos, mint ma.
A helyi üzletben felismertem a tejet, mert az volt ráírva "Mléko". A felvágottaspulthoz már szlovák szótárra lett volna szükség, mert magyar nevű termék nem volt benne.

isssti 2011.12.03. 22:56:48

@min: Talán nem veszed a lelkedre, de az a fajta ember vagy, akivel nem bonyolódnék hosszabb csevegésbe - egy bizonyos szint alá nem szeretek ereszkedni: ez nyilván iskolázottság és környezet kérdése is - szóval, ha nem haragszol, nem válaszolnék érdemben felvetéseidre..

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.12.03. 23:10:29

De mi a helyzet a CBA-ban? A két diszkont lényege,hogy alapvetôen sajátmárkás termékeket forgalmaznak,ehhez képest nem rossz arány. Ehhez képest a CBA egy hazai multibrand supermarket hálózat. A hütött csomagolt áruk között ma este néztem direkt,szinte nincsenek egyáltalá hazai termékek. Akkor mirôl beszélgetünk?

soproni1 2011.12.03. 23:16:49

Az baj, ha valaki nem szeretne pl. magyar csokit enni ? A Milka is szar, amit itt csinálnak. A vaniliás karika meg finom, pedig állítólag a lengyelek csinálják.
Amúgy szerintem azért nincs magyar kaja sehol, mert nincs rá igény. A teszkóban az emberek jó része sört,kólát,pizzát vesz. Azoknak mindegy, milyen mangalica töpörtyű meg káposzta az igazi. A kisebbség, aki még szeret szarakodni az étellel meg nem tudja eltartani a termelőket. Vagy a piacokra mennek vásárolni.

soproni1 2011.12.03. 23:22:32

@Qqriq:

nem a politika cseszte el. Nekünk nem volt koncepciónk. Mert a TSZ-elnök hiába privatizálta magának a Tsz-t, nem volt ember, aki elmenjen hozzá dolgozni.Részben irigységből,részben lustaságból.
Most már úgy látom, hogy nem az elittel van baj, hanem a komplett nemzettel.Tragikus, hogy nem lehet jó munkaerőt találni, se sok pénzért se kevésért. Itt minden rendszer zsákutca. Még egy ideig elvagyunk a langyos posványban, aztán levágnak minket.

Stef1 · http://www.magyar-termekek.hu 2011.12.03. 23:40:09

Az Aldi és a Lidl árukínálata 85%-ban külföldi. (És valóban, a magyar illetve hazai termékek elsősorban a két áruházlánc saját márkás termékei között találhatóak.) A két német hálózat kétharmadban német és osztrák termékeket forgalmaz. Sok esetben ezekből is a gyengébb minőségű árukat… Ez a két vállalkozás lehet, hogy többet árt a hazai gyártóknak, és fogyasztói kultúrának, mint az Auchan, vagy a Tesco…

SvenH. (törölt) 2011.12.03. 23:44:39

hat igazan szar ugy....
hogy felepiti a ZEU a szartisztitonkat csepelen oszt nem tudunk mar ezzel a sajatsagos magyar exporttal kedveskedni roman es szerb testvereinknek...
szar ugy az is hogy a parasztok fovarosa Debrecen is kapott a ZEUs judapenzbol, pedig siman elkepzeltem volna hogy okrosfogat lenne a villamos helyett

ez van, ha kell a tamogatas meg a szabad piac akkor van aki rosszul jar, talan nem kellene ezt az ugymond csaladi gazdalkodosdit mas neven nemzeti kontosbe burkolt adocsalosdit forszirozni
igenis a mezogazdasagban is szukseg van szakertelemre es tokere, ha ezt a szomszedaink csinaljak meg akkor nem a bevasarlokozpontok a hulyek...

fourgee 2011.12.03. 23:47:18

Van egy francia lágysajt, nem jut eszembe a neve. Angliában 1.80 körül szokott lenni az ára (600 forint kb.), amikor régen levitték 1.20-ra, akkor mindig vettem belőle (kb. 400 forint). Akkoriban 290-300 forint volt egy font, most jóval drágább.

Csak annyit ehhez, hogy az Auchanban ugyanez a sajt már akkor 1100-1200 forint volt. Úgyhogy az összes francia, aki ennyivel drágábban adja nekünk mint az angoloknak, az feldughatja a seggébe az egészet...

Zsíros B.Ödön 2011.12.03. 23:51:55

@Stef1: kep.index.hu/1/0/178/1788/17884/1788491_b28285333185bb01f83659668c3e1e70_wm.jpg

Ezek alapján nagyobb gond van a magyar borotvahab, wc kefe és szilikonos sütőforma gyártókkal. Mert élelmiszerben sehogy sem jön ki az a 85% idegen szív.

SvenH. (törölt) 2011.12.03. 23:51:56

ja amugy en szeretek hozzajuk elmenni, jo a teso utan a mas kinalat...
es a szerszamokra mar nagyon ra vagyok kattanva, az elemekrol es a lidlis LED lamparol nem is beszelve...
valahogy kellemesebb egy szerszamoskeszletet megvenni kevesebbert mint a benne levo egy szem szerszamot mashol :)))

SvenH. (törölt) 2011.12.03. 23:56:27

@Zsíros B.Ödön: hogy is mondta Churcill? csak azokban a statisztikakban hiszek amit en magam hamisitottam meg :)))

ki tudja...
lehet hogy az idegenszivu termekek koze bekerult pl. a gemkapocs, oszt az nem omlesztett arukent van feltuntetve hanem darabarukent :)))
ez azert csak egy apro tevedes!!!

SvenH. (törölt) 2011.12.04. 01:54:12

@Bambano: "ne keverjük már az őstermelőt a mezőgazdasággal. Őstermelő az, aki otthon 8 méterszer 10 méteres parcellájában elvet 15 tő salátát meg 8 répát, és ezt árulgatja a piacon."

aham...
az ilyenek miatt mint TE is vagy tartunk itt!!!
15 to salata az 1500 HUF mig 8 repa az 200 HUF legyeen ez 2000 HUF
ezzel szemben a torveny:
"Nem kell adót fizetnie a mezőgazdasági őstermelőnek, ha ebből a tevékenységéből származó jövedelme a 600 000 forintot nem éri el. Ha eléri, akkor ez is személyi jövedelemadó köteles jövedelemnek minősül."

hozzatennem hogy bevetel az csak szamla utan van, na most kicsim, te ugy az esetek hany reszenel kaptal neniketol a piacon szamlat? siman az 5 milla bevetel is megvan am...
ezzel szemben en nem emlekszem hogy a lidl -ben ne adtak volna szamlat a paradicsomrol

SvenH. (törölt) 2011.12.04. 02:04:27

ja es van nalunk is piac jo kis savanyusaggal...
amikor megjelentem kaptam a blokkot es hat elvoltam szepen, viszont amikor mar ismeroskent mentem vissza csak elfelejtettek azt a franya blokkot...
igy akkor mar inkabb a madaras tesoba megyek savanyusagert vagy a tesoba megveszem az elore csomagoltat...
csak azt nem tudom ebben az esetben ki is a hulye? mert en a magyart akarom tamogatni de nem az adocsalot...

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.12.04. 02:50:27

@Stef1: Ugyan már, csak hallucinálsz! Ha ilyeneket írsz, törlik a kommentedet aztán szevasz!

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.12.04. 02:52:05

@fourgee: És még hány ilyen termék van. Én is bírom nagyon a Camember sajtokat de persze itt horror áron fizettetik meg velünk a kint filléres cuccot...

aFx 2011.12.04. 03:08:16

@fourgee: szerintem a probléma bonyolultabb. ld a Pick szalámi, ami Magyarországon drágább, mint Svédországban. háromszor számoltam át, mire elhittem.

más termékek megintcsak olcsóbbak, pl a francia sajt is (meg van választék). szerintem inkább itt arról van szó, hogy Magyarországon a "prémium" kategória kicsit lejjebb kezdődik.

eredeti témához visszakanyarodva, a svéd/német boltok korrektek voltak. igazából az amagyar is ahol még olyan 5 éve szoktam vásárolni, viszont én gyanúsan olcsó dolgokat sose mertem bevállalni.

aFx 2011.12.04. 03:10:50

@nemzetikonyves: azért filléresnek nem filléres, de lényegesen olcsóbb.

exxlex 2011.12.04. 03:35:10

@orient: Szerintem, te vagy tévedésben, vagy csúsztatsz, vagy valami vadbarom működtet felétek CBA-t. (Azok az üzletek többnyire franchise üzletek, az akcióson kívül mindent annyiért adnak, amennyiért akarnak.)
Én hetente járok az egyik legnagyobba, mert pár sarokra van tőlem. Pedig midnen nagy áruházlánc működtet hipermarketet, öt kilometeres körzetemben, tehát bárhol lenne alkalmam vásárolni, ha féláron adnák a cucokkat a CBA-hoz képest, de közelebb is van három fajta. Az alma hetek óta 139 Ft, csütörtöktől vasárnapig. Magyar és kifejezetten szép és legalább három fajta. A piacunkon a legolcsóbb és legkisebb is 159 forint, pedig az un őstermelők, valóban egy fillér adót nem fizetnek, áfát sem, ami a CBA-ról nem modnható el.

Lehetne még sorolni a paradicsompürétől, az étolajig sokmindent, mert általában sok dolgot veszek ott. Viszont minek soroljam annak, aki azt hajtogatja, hogy a CBA készer drágább mint a többi lánc, az más gonoszságra is képes.:))

preddy 2011.12.04. 06:25:30

Egyet magyarázzon már el nekem valaki, pl. a hazai felvágottak érdekében! Nézem az összetételüket: 30% sertéshús, ipari szalonna, rízsliszt és egyéb melléktermékek, a németen meg 80% sertéshús...
Miért kerülnek ugyanannyiba és én miért az utóbbit veszem?

preddy 2011.12.04. 06:29:47

@Stef1:
..csak annyi kiegészítést teszek, hogy a magyar árú Ausztriában és Németországban is ott van a polcaikon! Nem úgy van az ahogy elképzeled, hogy tele kamionok jönnek és üresek mennek...
Jó példa vagy Matolcsy dilettantizmusára, a szándék lehet hogy jó, csak tudás nem társul hozzá!

coldplayer 2011.12.04. 07:38:34

Itt mindenki okos, hát ki érti ezt, a hülyeség mégis Dunát rekeszt. :D
A kommentek ékesebben beszélnek mint egy szociológiai felmérés.

fourgee 2011.12.04. 07:41:24

@exxlex: Na igen, azt sokan elfelejtik hogy a CBA franchise. A bivalybasznádi CBA - ahol a pénztárosok nettó 60 ezer forint alatt visznek haza - úgy néz ki, hogy ha kényszerítenének sem vennék ott felvágottat, meg egyéb termékeket, viszont amelyik CBA-t említetted, az elég színvonalas, és úgy tudom hogy tényleg a CBA tulajdonában van.

Mivel a franchise üzleteken is CBA felirat van, ezért az emberek nem a bivalybasznádi Meg-lop Bt. vezetőjét szidják, mert az olyan jó gyerek egyébként, hanem a CBA-t, mert annak a logója van kint :)

fourgee 2011.12.04. 07:54:11

@nemzetikonyves: Ez nem camambert, hanem ruzsflórás sajt, csak a neve nem ugrik be még mindig :) Nem csak hihetetlenül finom, hanem még szórakoztat is. Mivel megevés előtt hagyom a hűtőben pár napig, ezért mindenki körbeszaglássza a hűtőt, hogy mi a fene romlott meg :))) Régen Angliában mindig friss bagettel ettem, meg olasz paradicsommal, de ma már ott is inkább spanyol, brit, meg holland paradicsomot lehet kapni, amiknek sem az íze, sem az illata nem olyan. Meg marokkói paradicsomot, ami a legborzalmasabb, cserébe a legolcsóbb.

Itthon tényleg szükség lenne összefogásra. Meg hogy a prémium kategória az ne ilyen alacsonyan kezdődjön. Meg hogy a hússal se b.sszanak át minket. Valamelyik gasztro blogon volt szó a marhahúsokról nemrég. Angliában akárhányszor vettem steaket és megsütöttem, mindig puha volt és finom. Míg Magyarországon hihetetlenül kemény a marhahús. Aztán ott valaki felvilágosított hogy mi kiöregedett tejelő állatok húsát kapjuk, nem húsmarhát, meg borjút...

Szóval összegfogás kellene, meg hogy a vaj se legyen luxuscikk, hanem az legyen az alap, meg hogy a húsból se a legszarabbat sózzák ránk, horror áron.
A "hamburgeradóban" is a szándék az jó, viszont a megvalósítás csapnivaló, mert akik kitalálták, nem értenek egy csomó dologhoz. Már eleve az elnevezés is rossz. Ha pl. a borjúhúst kevés egészmagos mustárral bekeverem, olaj nélkül megsütöm tapadásmentes serpenyőben, beleteszem egy teljes kiőrlésű zsemlébe, rukkolával, paradicsommal, pici shallott hagymával, valamint a zsemléket igen vékonyan megkenem majonézzel, akkor ne mondja nekem senki hogy az az étel károsabb, mint pl. egy édesítőszeres, ízfokozós, stb szar. Nem csak hogy nem károsabb, de sokkal egészségesebb, mint a tömegek által fogyasztott ételek nagyon nagy része.

Doktor Kotász 2011.12.04. 08:23:57

@isssti: A Lidl és az Aldi pont azzal tarol, hogy a minőséget adja kedvező áron. Teljesen primitív és fellengzős duma az, hogy a két cég szemét moslékot árul.

preddy 2011.12.04. 08:28:00

@Doktor Kotász:
Primitív és fellengzős, de a zembereknek, a hatvan százalék kétharmadának jól hangzik! Felkapják rá a fejüket, mint harcimén ha meghallja a harci kürtöt és menten harcba indulnak...

Unionista 2011.12.04. 08:53:42

voltak anno a vörös csillag mgtsz-ek ugyebár. azoknak volt mellégüzemága (feldolgozó ipara), volt üzletlánca (csillag csemege), és voltak talponállói (gyorséttermei). jött a rendszerváltás, és a parasztok úgy döntöttek, hogy a téeszt nem alakítják zrt-vé, hanem a feudális kisparaszti gazdaságok kellenek a cooperative helyett. ez volt a bukó a magyar mezőgazdaságban, nem az aldi.

Unionista 2011.12.04. 08:56:15

@Stef1:
de a nép miért veszi meg a fos német, és osztrák termékeket, ha egyszer annyival jobb a magyar?

dbeata 2011.12.04. 09:25:03

@Ica a fekete cica: Erről eszembe jutott, hogy egy ismerősöm mesélte, az itthon termesztett bio szőlőjét úgy tudta eladni, hogy kivitte külföldre, és onnan mint "olasz" bioszőlőt visszahozta. Ez jó, nem? Tök jó, hogy ekkora sznob barmok vagyunk!
Másik. Van egy másik ismerősöm, akiknek húsfeldolgozó cégük van, nem kicsiben játszanak, EU-s szintű üzemben. Jelentem, meg lehet élni belőle. Fényesen. Pedig sertésről van szó. Igaz, hogy a beledet is ki kell dolgozni, de ott nincs sírás.
Amúgy én is saját jól felfogott érdekemben általában a magyar termékeket keresem elsősorban (akár építkezés, akár étkezés), de többet csak kivételes esetekben fizetnék érte. MOndjuk szerintem én az építkezésnél maximálisan igyekeztem a magyart keresni (sajnos alig találtam), és ezzel szemben a melldöngetős zászlókirakós szomszédom simán berakta az olasz szanitert+csempét, nem főtt a feje kicsit se... Szóval hogy ki mit hadovázik (akár itt is) nagy mellénnyel, és utána mit tesz, milyen vásárlási döntései vannak, és utána siránkozik, hát ezen néhányunknak el kéne gondolkoznia.
@fourgee: Meg is éheztem! :-)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.12.04. 09:37:53

@exxlex: errefele is van pár kis CBA üzlet, ami olyan szinten drága, hogy odanézni se merek, nemhogy bemenni.

A magyar sajtokat meg ne csodálkozzanak, ha a kutya se veszi. 1300-1700 a trappista kilója és csak egy pár márka van ami ehető (Füredi, Óvári). A Tolle pl ízében és állagában is egy sárgára színezett sózott disznózsírra hasonlít. Udorító. Emellett meg ott van 1050-1200 forintért a Mlekpol trappista, ami simán kenterbeveri akármelyik magyar márkát. 20-40%-os ár és 100% minőségi különbség mellett semmiféleképpen nem fogom megvenni a magyar terméket, csak azért mert magyar.
Vennék egyébként simán kézműves sajtot 2-3K kilónkénti áron, csak nincs.

hafu 2011.12.04. 09:47:12

Én személy szerint utálom a Lidl-t. A legalja, hulladék élelmiszereket árulják. A kenyérrel sokszor be lehetne törni valaki fejét, annyira száraz.
A felvágottak minden, csak nem minőségiek.

Az Aldival már jobban ki vagyok békülve. Nagyon jó akcióik vannak.

hafu 2011.12.04. 09:52:46

@Doktor Kotász:
Minőséget árul??? Hol élsz ember??
Szerinted miért tudja olcsón adni?
A minőségnek ára van, mert többe kerül előállítani.
Nem fog lemondani semelyik multi sem a hasznáról.

exxlex 2011.12.04. 09:54:59

@Zka: Ez Párkányban is igaz. Egyszer bementem mikor arra jártam (borovicskát akartam venni, mindig veszek, ha a Felvidéken járok, szeretem) és olyan árak voltak, hogy csak néztem. Átmenetem a Billába és igen jó áron vettem amit akartam.

Ettől még a CBA Primák (amiket én ismerek), igencsak jók és sok megfelelő, sőt többször igen jó árú termék van, ami ráadásul magyar és minőségi.

cso zsi 2011.12.04. 10:21:43

@hafu: És szerinted a kenyeret külföldiából hozzák?
Valószínű, hogy vagy környékbeli a beszállító, vagy pl. az Aldiról tudom, hogy az ország különböző pontjairól jön a pékáru a biai elosztóba, hogy hajnalban már a boltokban legyen a friss áru.
Az Aldi raktárban találkoztam műszaki bóvliheggyel, amit ki sem vittek az üzletekbe, olaszból hozott zöldséggel, úgy, hogy az átvevő az első kezébe akadó rekeszbe belenézve szó szerint kikergette a fuvarost. A holland virágoskamion, valamint a török sofőrös osztrák déligyümölcsös minden nap jött.

isssti 2011.12.04. 10:24:03

@Doktor Kotász: Te sem vagy primitív - csak azért mert nem értünk egyet!
Csak mert ilyen kedvesen érvelsz: aldilildben vettem sjátmárkás franciasalátát:okádék volt, szabályosan rosszul lettem tőle: emulgeálón kívül nem sok minden volt benne.
Aztán saját sütésü pékterméket: dettó!
ún. tömlős sajtot: f*s volt, utána majd' rosszul lettem; ún."100%-os gyümölcsléjük dettó: legolcsóbb kotyvalék - ez nem is lenne baj, ha volna alternatíva. De nincs: még a cigijük is csak saját márkás - rendes márkát szinte alig találsz (pl. macisajtkrém -ami, nem mellesleg, klasszissal jobb minőség..)
Hadd ne folytassam! Ettől még persze nem zárom ki, hogy átlagos minőségű termékeik is lehetnek, de az a kivétel.
Persze ha nem engedhetsz meg magadnak normális terméket, az megint más kérdés: ez egy vásárláspszichológiai jelenség: megveszek valamit és utána önigazolásként bizonygatom magamnak, hogy az milyen jó!
Egyébként csak halkan jegyzem meg, gyakran az áraik sem kedvezőbbek, mint a sima közért, sőt: nem ritkán magasabbak: ez igazából inkább tudatos vásárlói igényesség kérdése lenne - nem annyira anyagi!

Nemjuteszembesemmijó 2011.12.04. 10:44:03

Én azokhoz a legendákhoz fűznék hozzá egy keveset, amik szerint a magyar termelés azért versenyképtelen, mert a külföldiek több támogatást kapnak. Na akkor:

1. Az, hogy 30%-át kapták az Eutól a ny-i gazdákhoz képest, egy évig volt igaz, és akkor is csak félig.
Az Eu-tól 30%-ot kaptak 2004-ben, és ezt még 30%-kal pótolta ki a költségvetés. Ez a 30% ment fel évi 10 % ponttal, így kis matekozással kiszámolható, hogy ma már ugyanannyit kapnak hektáronként, mint nyugati társaik. Nos akkor megkérdezném csendben: tudtok-e még olyan munkakört a topmenedzsereken kívül, akikre ez igaz még, hogy annyit keres, mint német társa ugyanabban a munkakörben. Na ezek után tessék hisztizni.

2. Látszik, hogy itt a számtan/logika sokaknak nem erőssége, mivel úgy látják többen, hogy Eu-n kívüli országokban is rengeteg támot kapnak, azok is azért jobbak. Akkor áruljátok már el, hogy egy olyan országban, ahol a GDP nagy részét a mezőgazdaság teszi ki, ott miből támogatnák meg? Nincs mindenhol olyan luxus mint itt az Eu-ban, hogy a versenyképtelen parazitákat közpénzen tömik, és cserébe még a pofájukat is jártatják, hogy nekik épp miért szar (ha esik eső azért, ha nem azért. ha kevés a termés azért, ha sok azért, mert olcsó)

A gazdákon, és azokon a sz@rháziakon kívül, akik ráerőltették ezt az évszázadokkal ezelőtt lejárt szavatosságú struktúrát (1-2 ha-s családi gazdálkodás) a mg-ra, senki más nem okolható a problémáikért.

De csak szidjátok tovább a multikat, a külföldet, az idegenszívű fogyasztót, a tőkét, a világ meg szépen elhalad mellettünk. Én már csak egy kávét kérnék...

kicsi11 2011.12.04. 11:00:50

@hafu: Tudod a minőséget is lehet olcsón adni.: nagytételben vásárolva vagy gyártatva.
Ja és a rosszat is drágán, lsd magyar felvágottak.

A német állam fogyasztóvédelmi magazinjában az Aldi termékei (és néha a Lidl) rendszersen verik a még márkás német termékeket is.

Nemjuteszembesemmijó 2011.12.04. 11:33:25

@dbeata:

Nem, csak 1-gyel iszom köszi. :)

2011.12.04. 11:55:16

@Gico: Én azt tartom hihetetlennek, hogy mostmár nemcsak ködös homályos utalások, hanem egyértelmű jelei vannak annak, hogy ez az európai gittegylet széthullófélben, mi pedig –szokásunkhoz híven- megintcsak a buli végére értünk oda. Mikor már a hányást kell feltakarítani, meg az ajtóban markát tartó pizzafutárt kell kifizetni. Hogyan képesek emberek még mindig perspektívákat látni ebben, ez nekem kicsit szürreális. Ennek az egész bulinak úgy lett volna értelme, hogy belépünk, s onnantól kezdve teljesjogú tagként, ugyanolyan feltételek, jogok, és kötelezettségek illetnek, nem ilyen megkötéssel, korlátozásokkal, tiltásokkal teli akármi. Mondj egy valamit, amiben sikerült felzárkózni! A kötelezettségeinket teljesítettük, az árszínvonal EU-s, sőt régió legdrágább országaként, még túl is teljesítettük a kvótát. Egyébként egy átlagember ezen kívül semmi érdemit nem tapasztal abból a mannából, amit ígértek. A munkaerőpiacok sokáig zárva maradtak, mamegmár lassan ott vagyunk, hogy szerencse, és speckó szaktudás híján nem is érdemes kinti karrierbe fogni. Az igazi közröhej, hogy 8 év tagság után, még eurónk sincs, és minden jel arra mutat, hogy már nem is érjük meg ezt. Egyébként meg a kinyiló piacról: mi vagyunk nekik kinyíló piac, semmi másért nem kellettünk. Ahogy románia (ÚRISTEN, románia felvétele számomra a legmeggyőzőbb bizonyítéka, miről is szól ez az egész) és a többi lecsúszott ország sem. Eu pályafutásunk rövid története nagyjából ennyi: Gazdaságot leépítéttük, elfogadtuk hogy köldökzsinórra leszünk kötve, függünk mindentől és mindenkitől, és parlamentünk helyett, már egy komplett kontinens ugat bele a dolgainkba. Mindezt miért? Illúzió kedvéért. Legalább egy évig mindenki elhitte, hogy végre megfogtuk az isten lábát, és sinen vagyunk. (Bár sok ember, még mindig nem akar ebből a tudathasadásos állapotból felébredni) Tanulnunk kellett volna a történelemkönyvekből, úgy kábé átlag 50 évente mindig beletérdelünk ugyanabba a szarba.

2011.12.04. 12:11:15

@Modor Tibi: "És igen, sorvadjon el, mivel a fogyasztó racionális lény, és joggal keresi az olcsóbbat, jobbat"

Nem hallottad még azt a közhelyes mondást, hogy az olcsóbb általában a drágább? Ma racionális lényként megveszed a az ócsó külhonit, újabb kést döfve magyarországba, holnap meg te leszel az első aki rémült szemmel hápogva fog tajtékozni, hogy ugyanaz a termék háromszor annyiba kerül, és nem tudod megvásárolni máshol, csak a kedvenc ócsó boltodban (sem) Lásd cukor esete.

Egyébként kb 5 milliárd oka van annak, hogy egy multi miért tud olcsóbban adni valamit, mint a magyar. A két legfontosabb ezek közül: a sok racionális konzumidióta odajár, másrészt ő az élelmiszereket minimál árréssel adja, mert tudja, hogy a kiló paradicsom mellé, még be fogsz tenni egy plazmatévét is a kosárba.

Nemjuteszembesemmijó 2011.12.04. 12:32:11

@Jankove:

Hogyne én is mindig veszek az uzsi mellé egy 120-as ledtv-t is.

A hétvégi nagybevásárlásoknál meg házimozi szettet is rakok mellé, a pénteki bónuszom miatt... :D

orient 2011.12.04. 15:32:04

@kovi1970:

1.Ki fizeti a kereskedelmi láncokra kirótt válságadót? Ja igen a CBA.
2. Tesco fizet iparűzési adót az adott önkormányzatnál ahol van, mint minden más lánc.
3. Alkalmazottak után is fizet adót. Tudom rosszul keresnek, de a magyar láncoknál sem adnak többet.

Soroljam még?

dbeata 2011.12.04. 15:33:26

@Jankove: vÁROM ALTERNATÍVÁIDAT! (ne a kínai gyerekmunkásokat hozd fel pozitív példaként légyszi, köszi) Amúgy meg nem feltétlenül a külföldi karvalytőkére kell fújolni, hanem a magyar megvehető, zsebbe rakható politikusainkra is, akik szétbarmolták a magyar ipart, és bagóért elárulták nemcsak magukat, hanem a magyar emberek jövőjét is. Igen, a külföldnek is vannak érdekei, és érthető is, de ezzel szemben nem a bezárkózás, az európai Észak-Korea megvalósítása a megoldás, hanem az okosabb gazdálkodás javainkkal (már ha voltak-vannak ilyenek ebben az országban). Sajnos mára a parlament ugatása nyomán csak egyre nagyobb a bajunk az országban, azt mondom, hogy szerencse, jelen esetben, hogy a külföldnek is van beleszólása (ha már az ő pénzükön élünk).

dbeata 2011.12.04. 15:36:26

@orient: Nyugodtan vissza lehet keresni itt a blog.hu-n egy eladó történetét, aki magyar láncnál is dolgozott, kamu minimálbéren bejelentve, úgyhogy ennyit a NAGY MAGYAR élelmiszerlánc hörgésekről, meg hogy a multik csúnyák című sirámokról.

orient 2011.12.04. 15:38:12

@exxlex: Sajnos nem csúsztatok. Nálunk a környéken több is van(belváros). Egy a Király utca sarkán pl.
Nézz be oda pl.

Zöldséget, gyümölcsöt sosem veszek közértből csak piacról.

Más arukra értettem. Vaj, ásványvíz, sajt, felvágott...stb. Alapvető élelmiszerek. Persze nem minden drágább, valami egy árban van, de általában X dolog annyi mint máshol a több mieg drágább. Szóval nem éri meg olyan boltban költeni ahol a dolgok jelentős része drágább, a másik része meg annyiba kerül mint máshol. Inkább megyek oda ahol minden általában jó áron van és ez nem a LIdl/Aldi, mert kevés terméküket szeretem.

Szintén baj a CBA-val hogy sokszor a saját gyártású termékeiken kívül nincs más. Nincs választék. Nem veszek TEsco vagy SPAR gazdaságos termékeket sem mert azok is szarok, de ott legalább van másik 20 fajta cég terméke is és eldönthetem melyiket akarom. Szintén meglepő pl. mennyivel több magyar termék van mondjuk a SPAR-ban mint CBA-ban.

Pl. nézz el egyszer a 7. kerületi SPAR-ba. Van kb 1000 fajta bor a legjobb termelőktől, 99% mind magyar, szóval nem értem mi ez a nagy kikelés a külföldi láncok ellen...

orient 2011.12.04. 15:48:12

@exxlex: A Damjanich utcai boltra gondolok...

SvenH. (törölt) 2011.12.04. 19:00:22

@Mesemondó Medve: engem is igy csaptak be a mocskos multik...
mindig amikor a zsemlye 5 Ft / darab, akkor a lelkiismeretfurdalas tor ram es a fel millas plazma TVt is bevagom kuruczos felkialtassal

SvenH. (törölt) 2011.12.04. 19:07:57

@Unionista: ugyan mar... ott mindenki az EUs tamogatas mezesmadzagat latta, oszt abbol probalnak megelni...
persze az hogy legyen egy VERSENYKEPES mezogazdasagunk ami kepes legyalazni a tobbieket az nem volt prioritas...

koszonjuk meg a debil politikusoknak akik meg a MAI nap is horognek ha idegen kezbe kerul a termofold...
igaz en eppen francia vizet iszok a csapbol es ami kijon belolem azt nemet - osztrak - belga - francia - sved penzbol epult szaratalakito dolgozza fel... illetve a gaz az russzki az aram az nemet ceg, oszt a gyogyszer mar regota nem magyar, de a kenyer a jo madzsaaar kenyiiir azt ne zidegenszivuek termeljek meg!!!

2011.12.04. 23:14:39

@Mesemondó Medve: Akkor tagoltabban fogalmazok, hogy neked is emészthető legyen:
A multi nem (elsősorban) a 45 forintos görögdinnyén keres, hanem azon a sokezer féle másik terméken, amit nagybevásálás alkalmával a kosaradba potyogtatsz.
Van akinél ez 3db DVD-t jelent, van akinél kozmetikai cikket, és az igazán masszív fogyasztói rétegnél -főleg így karácsony tájékán- hitelből vásárolt led tévét, és egyéb műszaki cikket.

2011.12.04. 23:41:16

@orient: "Egy szar elmaradott, szétlopkodott, bürokratikus, lusta nép és ország vagyunk. Politikusainkkal kezdve az élen, és utána mi magunk is"

Mindenki érzi hogy valami generálisan szar ebben az országban, de 10 millió embernek, 10 millió egyéni magyarázata, és megoldási tematikája van, többek között ezért nem fog ez a szekér kimozdulni a szarból, mert 10 millió felé húzzák, s mint azt iskolában megtanultuk, egyenlő nagyságú, de ellentétes erők eredője nulla. Egyébként én nem érzem azt, hogy lusta nép lennénk, én magam ritka hogy 10-12 óránál kevesebbet dolgozzam egy nap, on demand módban, ahogy a cégem szeretné, plusz ügyelek, emellett pedig próbálom oldani egyéb ügyesbajos dolgaimat. Ismerősi körömben ennél csak durvábbat látok, van aki munkája mellett házat épít önerőből (asszony keveri a betont, apjuk rakja a téglát) szóval lusta jelző nem állja meg a helyét. 65 év után nem jól megérdemelt nyugdíjas lét következik, hanem mintha mi sem történt volna, folytatjuk a melót részmunkaidőben, feketén, amig fel nem dobjuk a talpunkat. Stresszes életunt emberek vannak, akik rájöttek hogy nem jutnak egyről a kettőre, meg van egy masszív vérszívó réteg aki eleve a semmittevésre rendezkedett be, de szerintem a nemzetre nem jellemző a lustaság. Pláne ha összevetjük a nyugati polgárokkal, pl; franciákkal, akik nevetséges 35 órát dolgoznak egy héten, azt is kb 10%-os hatásfokkal, a temérdek számú ünnepeik, és gyatra ráérős életvitelük mellett. Szóval inkább fogalmazzunk úgy -és ezzel maximálisan egyetértek- hogy nem találsz embert, aki ne hányingerrel menne be a munkahelyére. De azt hiszem ezt meg lehet érteni. A lustaság inkább ott tettenérhető, hogy mindenki evickél ebben a meleg pisában, ahelyett hogy a sarkára állna, és azt mondaná elég. Sőt, fenti kommentek bizonyítják, sokan még észre sem veszik, hogy a hígfos már nyakig ér.

orient 2011.12.05. 10:42:14

@Jankove: Reszben egytertek, deezek mind kai vanak.

"65 év után nem jól megérdemelt nyugdíjas lét következik, hanem mintha mi sem történt volna, folytatjuk a melót részmunkaidőben, feketén, amig fel nem dobjuk a talpunkat. "
Ez valoban igy van, cserebe viszont van kb. 2-szer annyi nyugdijas mint mashol. Szazezreket nyugdijztak korhatar elot, kamu orvosi papirokkal vagy tul koran valamilyen oknal fogva 55 evesen mar..nem csak rendoroket es banyaszokat. Namarmost ezeknek a nyugdijat mind fizetni kell amire nincs penz. Jobb lett volna mar reg 65 eves kobevesett korhatar es 65 felett valoban tisztesseges nyugdijat adni.
Ha sokat dolgozol termeszetesen tisztelet a kivetelnek, vannak ilyenek , rendben elhiszem kihajtod a beled. Sokan masok is valoban. Azonban az oraszam sokat nem jelent. En maganban nyomom es magamnak osztom be az idomet, irhatok most, de lehet este 10-kor meg a gep elott ulok es dolgozom hogy teljesitsem a hataridot az ugyfelem fele.
De sok emberrel dolgoztam egyutt 12 ev alatt. Felesegem egy senkikent kezdte egy cegnel es most O a 2.ember. Nem nem nyalt es nem taposott, csak dolgozott kemenyen mig a kollegai kint kavezgattak, cigiztek allandoan, meg youtube videokat nezegettek egesz nap. Kepzeld asszony mar lelepett 5-kor minden nap a munkahelyerol mert csaladja es ferje van, kozben a sok kollega meg ott ult latszatba hogy O dolgozik 10 orat. Csak a munkat teljesitmenyre merik es nem orara. Felesegem 8 ora alatt tobbszoroset vegezte el a munkanak mint masok 10-12 ora alatt, mert egesz nap csak dumaltak es szorakoztak bent egymassal. A fonoke is mar negyszer lett felette kirugva, 4.-ik uj felettese van es O az egyetlen stabil ember a cegnel. Nekem hasonlo tapasztalataim vannak.
Sok honfitarsunk szereti mutatni oraban mennyit dolgozik de teljesitmenyben edes keveset csinalnak. Menj be egy bankfiokba vagy hivatalba. 11% a munkanelkulisegnel ugy neznek rad a legtobb helyen mint valami leprasra mert dolgozniuk kell mert te szamot huztal. Nemhogy orulnenek neki hogy van munkajuk. Ugyan ez igaz asszony cegenel is. Sokadik aszisztens mond fel alatta probaido alatt mert nem birja a tempot. Igen felesegem meg tulorat sem var el, mert O is 5-kor hazajon a csaladjahoz es ugyanigy elengedi a beosztotjait 5-kor, de 5-ig kemeny munkat var el, nem allando trecselgetest meg lazulast. Eddig maga senkit sem kuldott el, de nagyon sokan felmondtak alatta, pedig a ceg jelentosen piaci atlag felett ad fizetest es rendesen bejelentett allasrol van szo. Ertsd meg az aszisztense is jol jart az egykulcsos adoval…es ugye oriasi munkanelkuliseg van allitolag az orszagban es emberek ennyire becsulik meg egy jol fizeto allast. Mivel angolul beszelo munkahely most mar a kulfoldieket elonyben reszesiti felvetelkor tudod miert? Mert erdekes modon Ok dolgoznak es nincs veluk semi gond. Megbecsulik az allasukat es meg maganeletuk is lehet mellette. Na nekem meg ilyen tapasztalataim vannak. Tisztelet a kivetelnek...

mediator · http://gondolatebreszto.b13.hu 2011.12.05. 20:07:15

- Miért nem tudunk termelni, lassan már megélni sem? Mert a piacainkat nagyrészt átadtuk a termelő vagyonunkkal együtt külföldi "befektetőknek".
„Becsalogattuk” a külföldi tőkét, és azt vártuk, majd felemeli a gazdaságunkat. Elhittük. Tévedtünk. A multik, a befektetők bérmunkát végeztetnek velünk, Audi, Mercedes, stb. A Tesconak, Auchannak, stb. éhbérért dolgozunk. Ebből a bérből csak nyomorogni lehet. Az átlag magyar jövedelem nem tartalmazza az otthonteremtés költségeit sem..

A bankok nálunk a legnagyobb haszonnal, a nyugati eredményük duplájával dolgozhattak eddig, a „vezetőink” jóvoltából. A bankok, a multik kiviszik a nyereségüket, a tőlük felvett hiteleink törlesztéséra semmi pénzt / adót / nem hagynak itt, így csődbe megyünk:
Magyarország ezzel a gazdálkodással halálra van ítélve.
Nem publikus, mennyi adót fizetnek a bankok, a multik..illetve nem is fizetnek, hiszen adómentességet és támogatást kapnak a kisemberektől beszedett adóforintokból...azért, hogy gyakorlatilag kifosszanak minket...
Kivétel nélkül minden kormány ezt a multikat, "befektetőket" támogató gyakorlatot folytatta az elmúlt évtizedekben... a 27.000 Milliárdos nemzeti jövedelemből elvisznek évente 7000 milliárdot Folytatás: lmv.hu/node/7281
lmv.hu/node/7294

saihulud 2011.12.07. 13:34:59

@barumka:
Gondolom még véletlenül sem kóstoltatok budget (spar) kukorica vagy gomba konzervet. Majdnem ehetetlen. Azóta nem szeretek saját márkás cuccokat venni. Lehet, hogy egy jobb termékeket is gyártó cég csinálja, de tuti, hogy nem ugyanazt teszi bele.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.12.07. 16:20:44

@Stef1: Két dolog. Az általad gyengébb minőségűnek mondott német termékek színvonala sajnos sokszor veri a hazai termékekét, másrészt jelentős részüknek nincs hazai megfelelője - akik képesek lennének minőségben, árban, mennyiségben rendszeres beszállítóként ellátni ezeket a láncokat. Beszéljünk már konkrétumokról. A szétvert hazai tejiparban, továbbfeldolgozott termékek gyártói közül mutass már nekem pár mennyiséget gyártani tudó teljesen magyar tulajdonú céget. Csak példaképpen.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.07. 16:48:41

Tessék megérteni: a külföldi láncok kultúrát hoztak az országba. Tudatalatt ezt még a bunkómagyar is megérti, így zsidózás, árpádsávlengetés és WaSS-felolvasás után ő is a gonosz multinál vásárol, nem a sarki Büdös Piyunál, ahol nincs választék, ami pedig van, az szar, s 50 %-kal drágább.

Asim 2012.09.05. 12:18:25

Most egy héten belül vásároltam az aldinál kétszer. Mindkét esetben valamilyen rossz élménnyel távoztam.

Egyszer a parkolás miatt kerültem kellemetlen (nem ismertem a rendszert kiírva meg nem volt) helyzetbe egyszer meg a blokk elkérése miatt.
(Mert ugye itt nálunk külön kérvényt kell benyújtani azért a nyomorult blokkért.)

Mindkét esetben otthagytam egy rakás pénzt és rossz élménnyel tértem haza.

Ráadásul ugye, mint mindíg természetesen az eladónak volt igaza és én voltam a s3ggfej.
süti beállítások módosítása