Nemrégiben tizenhárom cég létrehozta a Magyar Termék Nonprofit Kft.-t. A Válassz magyart mozgalom célja a magyar foglalkoztatás növelése, ez pedig elérhető azzal is, ha minél több magyar ember választ magyar terméket – mondta a Kossuth Rádió egyik műsorában Kecskeméti Attila ügyvezető igazgató. Konkrét törvényi szabályozás még nincs arra vonatkozóan, hogy mi számít magyar terméknek, ezért többféle megközelítés létezik – folytatta.
Az igazgató hangsúlyozta: tanúsító védjegyet alkalmaznak, amely nemcsak a származást mutatja, hanem minőségi vizsgálatot is feltételez, a védjegyhasználókkal pedig éves szerződéseket kötnek. Kecskeméti Attila felhívta a figyelmet arra is, hogy a magyar termékek megjelölése mellett elemi fontosságú az oktatás szerepe, hiszen a gyerekek a legfogékonyabbak, ezért a plakátok mellett oktatási anyagot is készítenek.
Az igazgató megjegyezte: felmérések szerint hat évvel ezelőtt a fogyasztók alig törődtek azzal, hogy magyar terméket válasszanak, az utóbbi években azonban – az ár mellett – egyre inkább szemponttá válik, honnan származik az adott élelmiszer.
(OrientPress Hírügynökség)